Szeretünk lájkolni!

Lájkolás a magyar keresőben!

Az egyik magyar fejlesztésű kereső, a majdnem egy éve indult Johu most új szolgáltatással állt elő. Ha Johu keresőben rákeresünk egy szóra, akkor a találati listánál minden egyes link alatt megjelenik a most futótűzként terjedő „Tetszik” (lájkoló) gomb, amit nem rég integráltak csak be a Facebook-ba új funkcióként.

Milyen alapvető dolgok kellenek a lájkoláshoz?
  • Facebooktagnak kell lenni (Regisztrálni)
  • A portálon folyamatosan bejelentkezve kell maradni miközben böngészünk.
  • Azon az általunk kedvelt oldalakon, (amelyek kitették oldalukra a Facebook-logót rákattintunk valamelyik „Tetszik” (lájk) gombra (és csiribá, kész is vagyunk).
Miért is jó a lájkolás?
  • Jelezni tudjuk a világ egyik legnagyobb közösségi oldalán, a Facebookon barátainknak, hogy egy adott link tetszik-e.
  • Az adott oldalakon azt is láthatjuk, hogy azt lájkolta-e már valaki (vagyis azt, hogy előttünk tetszett-e már valakinek az adott link) és ha igen, akkor pontosan hány embernek tetszett (a CNN oldalát például már több mint 4354-en lájkolták).
  • A Facebook a legnépszerűbb (a legtöbb ember által lájkolt) híreket egy helyre gyűjti.
  • Zuckerberg szerint a portálok így az egyéni ízlésnek megfelelően személyre szabott élményt nyújthatnak a felhasználóknak.
  • Néhány kattintással a neten legjobbnak talált tartalmakat kapjuk meg.
Célok:
  • A rankelésbe is beleszámítson, hogy ismerőseim mennyire tartják fontosnak az adott linket.
  • Mindenféle szolgáltatást és tartalmat lehessen a későbbiekben lájkolni és a közösségi oldalról véleményt alkotni.
  • Minél nagyobb olvasóközönségre tegyen szert a Facebook közösségi oldala
  • És hogy a Facebook átvéve a Google központi, domináns szerepét az internet infrastruktúrájának részévé váljon (Jóföldi Endre, a Johu egyik vezetője nem leplezi e szándékát)
Információ
  • A "Tetszik" gombot már bármelyik oldalra fel lehet tenni az Open Graph protokollnak köszönhetően
  • Az adatokat a Facebook tárolja és partnereinek ezekhez hozzáférés biztosít.
  • Nem csak egy mini marketing eszköz a lájkolás, hanem annál picit több... Fordulópont a web életében. A Google állt (és áll is még) a web középpontjában, azonban ez változni látszik.
  • Némelyek szerint a vásárlás folyamatát is átalakítja, hiszen az egyes termékek lájkolásával (mint pl. a Levi's farmergyár weboldalán is) ötleteket meríthetnek ismerőseink arra vonatkozólag, hogy mit vegyenek barátaiknak.
Előnye a Google-lal szemben:
  • A Google algoritmusait háttérbe szoríthatják az emberek, mert a barátok a google nélkül is megmutathatják egymásnak, hogy mit érdemes böngészni.
  • Google milliárdokat költ a keresőmotor fejlesztésére, míg a Facebook-nak ez ingyenes
  • Az általános keresők szerepe csökkenőben van.
Mushupok:

A felhasználók az alábbi oldalakon kategóriákra bontva tárolhatják ismerőseik lájkolásait: Likebutton.me (angol nyelvű), Lajkoljuk.com (magyar verzió).

Forrás:
Index.hu - Lájkolást építettek a magyar keresőbe
(Index.hu - Lájkolni lehet majd az egész internetet)
(Index.hu - Minden weboldal lájkolható)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése